2017 01.01.2017  -  31.12.2017
Vejledning

A medlemskab (A)

A medlemskab

Kan opnås af behandlere med danske sundhedsuddannelser der er udøvende indenfor foreningens behandlingsområder og som minimum opfylder alle SKATs generelle uddannelseskrav til momsfritagelse under ”anden egentlig sundhedspleje":

• Anatomi og fysiologi 200 lektioner med tilstedeværelseseksamen
  • Sygdomslære 100 lektioner med tilstedeværelseseksamen
  • Den primære alternative behandlingsform 250 lektioner med tilstedeværelseseksamen
  • Øvrig sundhedsfaglig undervisning 100 lektioner
  • Klinikvejledning 10 lektioner

B medlemskab (B)

B medlemskab

Er for behandlere der er uddannede med danske sundhedsuddannelser men som ikke eller kun delvist opfylder Skats uddannelseskrav.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Erhvervsforsikring via TRYG (EF)

Professionel Ansvarsforsikring gennem Dansk Behandlerforbund - det betaler sig!

Gennem medlemskab af Dansk Behandlerforbund er det muligt, at købe en professionel ansvarsforsikring hos Tryg for kun 299,- om året!

Bemærk, at du skal have et aktivt medlemskab hos os før du kan købe denne forsikring!

Bemærk også, at du med denne forsikring og kun ét medlemskab hos os er forsikret på alle de brancheområder som hører under Dansk Behandlerforbund. Dette vil sige, at hvis du fx er uddannet både massør og akupunktør, så er du forsikret på dem begge!

RAB Akupunktør (RA)

RAB Akupunktør medlemskab

Medlemskab som RAB (Registreret Alternativ Behandler) er udøvende indenfor foreningens behandlingsområder, og som minimum opfylder alle Sundhedsstyrelsens uddannelseskrav til at kunne blive ”RAB-godkendt":

En sundhedsmæssig uddannelse med både teori og praksis på sammenlagt minimum 660 undervisningstimer eller lektioner (min. 45 minutters varighed) bestående af:

• 250 timer eller lektioner i det primære fagområde (behandlingsform) med tilstedeværelseseksamen
  • 100 lektioner i sygdomslære med tilstedeværelseseksamen
  • Basal sundhedslovgivning (herunder autorisationslovenes bestemmelser om forbeholdt virksomhed og lægelovens øvrige kvaksalveribestemmelser)
  • Præsentation af andre alternative fagområder (behandlingsformer)

Bemærk i øvrigt: For at være RAB-medlem har du pligt til at efteruddanne dig i henhold til "Bekendtgørelsen om en brancheadministreret registreringsordning for alternative behandlere". Foreningen stiller krav om at du tager dansk efteruddannelse i dit hovedfag inden for hvert 5. år, og at du kan påvise dette via et kursusbevis. Foreningen vil foretage jævnlige stikprøvekontroller for at sikre uddannelseskravene opfyldes.

RAB Fodplejer (RF)

RAB Fodplejer medlemskab

RAB Massør (RM)

RAB Massør medlemskab

RAB Zoneterapeut (RZ)

RAB Zoneterapeut medlemskab

Tilmeld/Læs mere - (1)

Ekstra RAB - Akupunktør (X-RA)
          Ekstra RAB-medlemskab - Akupunktør

Hos Dansk Behandlerforbund får du ekstra RAB medlemskab for kun 499 kr.

Du skal i forvejen have et af vores RAB-medlemskaber til normal pris før du kan købe disse ekstra RAB-medlemskaber.
          Tilmeld/Læs mere - (1)

Ekstra RAB - Fodplejer (X-RF)
          Ekstra RAB-medlemskab - Fodplejer

Tilmeld/Læs mere - (1)

Ekstra RAB - Massør (X-RM)
          Ekstra RAB-medlemskab - Massør

Tilmeld/Læs mere - (1)

Ekstra RAB - Zoneterapeut (X-RZ)

Ekstra RAB-medlemskab  -  Zoneterapeut

Elev medlemskab (.)

E-medlemskab (elev)

Elever/studerende på en af Dansk Behandlerforbund skoler kan opnå gratis elev-medlemskab af Dansk Behandlerforbund.

I praksis foregår dette ved, at man først køber et Elev-medlemskab, og derefter mailes straks, og indenfor max 14 dage til kasserer@danskbehandlerforbund.dk. I mailen skal fremgå dette:

skriv "elevmedlemskab" i emnebjælken
          skriv navn, telefonnummer og dato for tilmelding, og på hvilken skole du er elev

Pengene vil herefter blive returneret indenfor 14 dage afhængig af ferier og helligdage.

Elev-medlemskabet udløber efter et år. Herefter kan du tegne et nyt elev-medlemskab såfremt du stadig er elev.

Interessent-medlemskab (IM)

Interessent-medlemskab

Er et interessent-medlemskab, der kan opnås af leverandører, grossister, revisorer, forsikringsselskaber, foreninger, webfirmaer, markedsføringsfirmaer m.m., som kan have interesse i Dansk Behandlerforbund.

Skole medlemskab (SKM)

SKOLE medlemskab

Er et uddannelses-medlemskab, som kan opnås af danske private uddannelsesinstitutioner, der er udøvende inden for det SKAT betegner som "anden egentlig sundhedspleje"

• Et skole-medlemskab giver bl.a. skolens elever gratis elevmedlemskab af Dansk behandlerforbund så længe elevens udannelse vare.
          • Skolen får adgang til vidensforum
          • Skolen kan få generel hjælp, råd og vejledning

Har du spørgsmål til dette medlemskab er du velkommen til at kontakte os på info@danskbehandlerforbund.dk

A+ medlemskab (A+)